TopCRM - serwery z administracją i aplikacje CRM

TopCRM - serwery z administracją i aplikacje CRM

System CRM i chmura plików ownCloud
- efektywne aplikacje do pracy zdalnej.

T: 22 205-08-28
Email: info@topcrm.pl

TopCRM Sp. z o.o.
Twórcza 79O lok. 2, 03-289 Warszawa

Open in Google Maps
MASZ PYTANIA? DZWOŃ: 22 205-08-28
  • HOME
    • Polityka prywatności
  • USŁUGI
  • O FIRMIE
  • SYSTEM CRM
  • ownCloud
  • BLOG
  • KONTAKT
PRZEŚLIJZAPYTANIE
  • Home
  • CRM
  • Co to jest CRM?
23 czerwca 2025

Co to jest CRM?

Co to jest CRM?

by admin / środa, 16 lutego 2022 / Published in CRM
co to jest crm

Skrótem CRM określa się działania wspierające relacje z klientem (ang. Customer Relationship Management). Mówimy tu o inicjowaniu, budowaniu, a także utrzymaniu właściwych relacji z klientem. Od sposobu, w jaki rozpoczniemy ich tworzenie często zależy sukces działań sprzedażowych, czyli podpisanie kontraktu. Od ich jakości natomiast będzie zależało, czy klient pozostanie z nami, czy też odejdzie do konkurencji. Potwierdzają to liczne badania prowadzone przez firmy konsultingowe na całym świecie.

W praktyce jednak, aplikacje CRM porządkują proces sprzedaży w firmie, co szybko przekłada się na zwiększenie przychodów. CRM pomaga handlowcowi także w codziennych działaniach, jak np. zapanowanie nad kalendarzem spotkań, rozmów, priorytetyzacją działań, historią kontaktów i przesłaną korespondencją. Zdecydowanie poprawia efektywność i skuteczność pracy handlowca. Może także służyć do analizowania efektów jego pracy oraz uczenia nowych pracowników poprzez przeglądanie wzorcowych kontraktów.

Aplikacja CRM jest więc podstawowym narzędziem każdego działu sprzedaży, który ma doprowadzić do zyskownych dla obu stron kontraktów. Dodatkowo może wspierać utrzymanie klienta, aby klient pozostał z nami przez dłuższy czas, oraz dodatkowe działania zwiększające sprzedaż, jak cross selling i up selling.

Poniższy rysunek przedstawia ścieżkę działań handlowca w sektorze B2B.

działania w systemie CRM

  1. Prospecting. Budowanie bazy leadów (social media, mailing, newsletter, strona www, zakupione bazy danych),
  2. Konwersja leada na kontrakt (relacje i współpraca z klientem, wykrycie bolączek klienta i zaoferowanie rozwiązania, akceptacja oferty i podpisanie kontraktu),
  3. Utrzymanie klienta (mailing informacyjny, publikacja informacji (nowe produkty), zbieranie zgłoszeń od klienta i rozdzielanie w zespole) oraz up selling, cross selling.

Zgodnie z powyższą grafiką, celem działań zespołu sprzedażowego jest zamiana leadów (często tłumaczone jako tropy) w intratne kontrakty. Na wejściu mamy więc grupę potencjalnych klientów, którzy mogą być zainteresowani naszą ofertą. W trakcie procesu będziemy odnajdywać tych, których problemy jesteśmy w stanie rozwiązać i, jeśli nasza oferta będzie miała dla nich wartość, doprowadzimy do sprzedaży. Zakładamy tutaj, że stosujemy podejście value-based selling.

Zbieranie leadów, prospecting

Zanim jednak to nastąpi trzeba wypełnić nasz balonik odpowiednią ich ilością. Do Systemu CRM możemy zaimportować bazy klientów z dowolnych źródeł, które są w grupie (segmencie) naszych zainteresowań. Mogą one pochodzić z naszych social media, baz mailingowych, zapytań ze strony internetowej, landing page kampanii marketingowej, jak również z zakupionych, specjalizowanych baz danych. Tak przygotowane dane są trafiają do naszego procesu sprzedażowego.

Proces sprzedaży

W takcie procesu, często z setek czy tysięcy leadów wybierane są te najbardziej obiecujące i nadajemy im wyższy priorytet. Handlowiec przechodząc poprzez poszczególne etapy procesu sprawdza, czy nasz lead ma potrzeby zakupowe i problemy do rozwiązania, które jego firma jest w stanie zaspokoić – i oczywiście złożyć wartościową ofertę. Jeśli złożona oferta odpowiada potrzebom klienta dochodzimy do finału w postaci kontraktu czy transakcji/sprzedaży. Bardziej szczegółowy opis przykładowego Procesu sprzedaży wraz z podstawowymi etapami zawiera wpis Proces sprzedaży w CRM.

Utrzymanie klienta

Badania pokazują, że pozyskanie klienta jest znacznie droższe niż jego utrzymanie. Dobry zespół sprzedażowy powinien więc zabiegać o utrzymanie dobrych relacji z klientem także po dokonaniu zakupu. Do tego celu System CRM posiada kilka narzędzi. Są nimi np.: możliwość przesyłania mailingu, zbieranie problemów zgłaszanych przez klienta oraz wsparcie ich obsługi.

  • Tweet
Tagged under: aplikacja crm, b2b, crm, lead, LTV, system crm, VBS

About admin

What you can read next

proces sprzedaży topcrm
Proces sprzedaży w CRM

You must be logged in to post a comment.

Recent Posts

  • 5 działań, które zabezpieczy Cię przed cyberatakami w 98%
  • Uwaga na podrobione maile z DPD
  • 9 największych cyberzagrożeń w 2022 roku
  • Serwery zasilane słońcem
  • Jak działa ownCloud

Recent Comments

Brak komentarzy do wyświetlenia.

Recent Posts

  • ochrona przed cyberatakim

    5 działań, które zabezpieczy Cię przed cyberatakami w 98%

    Ciągle czytamy o coraz większej liczbie zagroże...
  • phishing

    Uwaga na podrobione maile z DPD

    Kilka dni temu na wielu skrzynkach pojawiały si...
  • cyberbezpieczeństwo i zagrożenia z sieci

    9 największych cyberzagrożeń w 2022 roku

    Od kilkunastu lat ilość cyberzagrożeń znacząco ...
  • energia ze słońca

    Serwery zasilane słońcem

    Wszyscy wiemy, że od naszej dbałości o klimat t...
  • owncloud

    Jak działa ownCloud

    Własna chmura plików ownCloud to rozbudowywana ...

Najnowsze komentarze

    Archives

    • marzec 2022
    • luty 2022

    Categories

    • CRM
    • Cyberbezpieczeństwo
    • ownCloud
    • Serwery

    Meta

    • Zaloguj się
    • Kanał wpisów
    • Kanał komentarzy
    • WordPress.org

    Featured Posts

    • ochrona przed cyberatakim

      5 działań, które zabezpieczy Cię przed cyberatakami w 98%

      0 comments
    • phishing

      Uwaga na podrobione maile z DPD

      0 comments
    • cyberbezpieczeństwo i zagrożenia z sieci

      9 największych cyberzagrożeń w 2022 roku

      0 comments
    • energia ze słońca

      Serwery zasilane słońcem

      0 comments
    • owncloud

      Jak działa ownCloud

      0 comments

    PRZEŚLIJ ZAPYTANIE

    Wypełnij formularz, a skontaktujemy się z rozwiązaniem Twojego problemu!

    • POLITYKA PRYWATNOŚCI
    • REGULAMIN SKLEPU
    TopCRM - serwery z administracją i aplikacje CRM

    © 2022 TopCRM Sp. z o.o. All rights reserved.

    TOP
    Wykorzystujemy ciasteczka, aby w pełni dopasować zawartość strony do Twoich preferencji. Klikając na przycisk “Akceptuję wszystkie”, zgadzasz się na korzystanie z WSZYSTKICH ciasteczek. Zawsze możesz wejśc do menu "Ustawienia", aby dokonać odpowiedniego wyboru.
    UstawieniaAkceptuję wszystkie
    Manage consent

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Always Enabled
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
    CookieDurationDescription
    cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
    cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
    cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
    cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
    cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
    viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    SAVE & ACCEPT